Kako ojačati svoju intuiciju?

 

Autorka knjige „Lek za strah, strah kao lek“ dr Lisa Rankin predlaže da je jedan od načina da se borimo sa strahom, rad na razvijanju intuicije. Ona smatra da ćemo razvijanjem i praćenjem intuicije naučiti da razlikujemo prave strahove, od lažnih strahova. Ovo su neke od metoda kako možemo razviti sopstvenu intuiciju.

  1. Meditacija – Poruke koje Vam intuicija šalje često su tihe, tako da će vam vreme, provedeno u miru i tišini, pomoći da ih čujete i protumačite.
  2. Razvijajte svoju senzornu svest – Počnite da primećujete sve što god možete svojim čulima.
  3. Obratite pažnju na svoje snove- Kad je kognitivni um previše zauzet, to onda može nadglasati intuitivnu, desnu stranu mozga i podsvesnog uma, koji su izvor intuicije. Ali, kada spavamo, naš kognitivni um odmara i omogućava podsveti da nam kroz snove šalje signale. Stoga, sanjajte, zapisujte svoje snove i kroz psihoterapiju radite na njihovoj analizi i proradi.
  4. Budite kreativni- Angažovanje u kreativnim aktivnostima, kao što su crtanje, kreativno i psihoterapijsko fotografisanje , pravljenje spomenara ili zapisivanje nasumičnih misli u dnevnik, utišavaju kognitivni um i omogućavaju vašoj intuiciji da progovori. Kreativno izražavanje je jedan od najboljih načina da prenesete poruke svoje intuicije u svet, da ih sebi objasnite i rastumačite.
  5. Testirajte svoje predosećaje- Imate predosećaj koji konj će pobediti na stazi? Osećate da će sutra padati kiša iako vremenska prognoza kaže da neće ? Da li prosto znate da je novi dečko vaše prijateljice dobar za izbegavanje? Ako imate predosećaje da će se nešto desiti u budućnosti, zapišite te svoje predosećaje, a onda ih kasnije proverite. Proverite koliko često ste bili u pravu.
  6. Konsultujte svoj unutrašnji telesni kompas – Vaša intuicija vam govori kroz vaše telo, i što više budete više slušali svoju somatsku svest, to ćete postati senzitivniji. Kada dobijete neki neprijatan fizički osećaj kad pokušavate da donesete odluku, obratite pažnju. Da li vam je telo lagano, ili nekako teško? Imate li osećaj mučnine u stomaku? Muči li vas glavobolja ili dijareja? To može biti samo rezultat stresnih odgovora aktiviranih lažnim strahom, ali takođe, može biti i da vam se na taj način, glasno i jasno, obraća vaša intuicija.
  7. Izbegavajte svakodnevnu rutinu – Usporite. Povucite se, uzmite odmor ili sasvim neplanski provedite dan u nekom novom okruženju. Kada ste prezauzeti, teško je biti osetljiv na tih glas intuicije. Pokušajte da rasteretite svoj raspored i vidite da li će vaša intuicija da progovori.
  8. Provedite vreme u prirodi –  Boravak u prirodi, daleko od tehnologije i drugih iskušenja za kognitivni um, može da nam otkrije onu vrstu intuicije koja je čoveku bila neophodna dok je živeo u prirodi i dok se na nju oslanjao kako bi se zaštitio od prirodnih nepogoda, grabljivaca, i drugih opasnosti koje su bile razlog za pravi strah.

 

Zorica Knežević

master psiholog-psihoterapeut

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su obeležena *