DA LI STE “NAPETI” KADA STE ZABRINUTI?

 

Jedna od reakcija organizma na strah i anksioznost je napetost mišića. Ovo može dovesti do osećaja tenzije  ili može dovesti do bolova u mišićima i osećaja iscrpljenosti.

Napetost utiče na nas da postanemo preosetljivi  i burno reagujemo na sitnice, da se trgnemo na svaki, pa i najmanji, iznenadni zvuk ili pokret…

Razmislite o tome na koji način vaš organizam reaguje na anksioznost?

Mišićna napetost se obično povezuje sa stresom, strahom i anksioznošću. To je način na koji se naš organizam priprema za borbu ili beg, bez obzira što situacija koja to izaziva, nije realna.  Često mi tu napetost ni ne primećujemo.

U svakom program za prevazilaženje anksioznosti, fobija ili napada panike radi se na sposobnosti da se opustite.

Progresivna mišićna relaksacija i autogeni trening su medicinski dokazane tehnike koje pomažu u

kontroli simptoma anksioznosti.

ZAŠTO JE DOBRO VEŽBATI PROGRESIVNU MIŠIĆNU RELAKSACIJU?

Progresivna mišićna relaksacija je preporučljiva za ljude čija je anksioznost povezana sa mišićnom napetosti. Razvio ju je dr Edmund Džejkobson pre vise od 50 godina. Dr Džejkobson je otkrio da se mišić može opustiti tako što se prvo stegne na nekoliko sekundi, a zatim opusti. Stezanje I opuštanje različitih grupa mišića dovodi do stanja potpune opuštenosti.

Neko oseća napetost u vratu, neko u leđima, ramenima, u predelu očiju, vilice….

Koji su dugoročni efekti redovnog vežbanja PMR?

-smanjenje mišićne tenzije

-ublažavanje anksioznosti

-redukcija nesanice i umora

-sprečavanje akumulacije stresa

-sprečavanje ili redukovanje psihosomatskih poremećaja

-poboljšanje koncentracije

-redukcija učestalosti i trajanja napada panike

-poboljšano emotivno, mentalno i psihičko stanje

“U opuštenom telu ne može postojati anksiozan um.”

Redovno vežbanje PMR može vam pomoći da se nosite sa anksioznošću, da se suočite sa strahovima ili panikom.

Link za PMR vežbe

 

master psiholog-psihoterapeut

Vesna Radoman Roknić

 

 

                             izvor:Priručnik za prevazilaženje anksioznosti i fobija

U najavi tekst AUTOGENI TRENING …

Leave a Reply