Mišićna relaksacija

Razmislite o tome kako vaše telo odgovara na anksioznost.

Da li ste napeti kada se osećate uznemireno?

Mišićna relaksacija može biti naročito korisna u slučajevima kada se  anksioznost posebno vezuje za napetost mišića.

Možete je koristiti dok sedite ili ležite u tihoj prostoriji.

Upotrebite ovu vežbu u svojoj sobi noć pre nekog stresnog događaja ili neposredno pre nego što ćete napustiti sobu.

Pustite umirujuću muziku ako vam to pomaže u opuštanju.

U svakom koraku, setite se da udišete dok se mišići napinju a izdišete dok se mišići opuštaju.

korak 1

Stegnite desnu pesnicu, osetite kako napetost  raste….zatim opustite pesnicu. Neka vam šaka klone, osetite opuštanje. …zatim stegnite levu pesnicu, osetite napetost… opustite je… osetite opuštanje.

korak 2

Savijte desnu ruku, stežući pesnicu i bicepse. Držite je stegnutu i osetite napetost u ruci. Zatim opustite pritisak i neka vam ruka klone, osetite opuštanje. Zatim savijte levu ruku, stežući pesnicu i bicepse. Držite je stegnutu i osetite napetost. Zatim popustite pritisak i neka vam ruka klone… osetite opuštanje.

korak 3

Ispružite ruku dok se ne ukoči usled stezanja tricepsa. Sada popustite pritisak i neka vam ruka klone. Zatim ispružite levu ruku dok se ne ukoči. Zatim popustite pritisak i neka vam ruka klone.

korak 4

Čvrsto zatvorite oči, osetite kako se pritisak povećava….sada otvorite oči i popustite napetost. Stegnite zube, osetite pritisak u vilici. Sada opustite vilicu i osetite opuštanje.

korak 5

Udahnite duboko i zadržite dah stežući pluća. Zatim  popustite i osetite opuštanje. Opet, udahnite…zadržite…. izdahnite…opustite se.

korak 6

Sada stegnite stomačne mišiće, zadržite ih napetim..zatim popustite pritisak i opustite se. Opet, stegnite stomačne mišiće… opustite se.

korak 7

Ispružite noge i stegnite butine, pustite napetost da poraste. Sada popustite pritisak, neka vam noge klonu i osetite opuštanje. I opet, ispružite noge i stegnite butine. Zatim popustite pritisak.

korak 8

Ispružite stopala i stegnite listove. Sada opustite mišiće. I opet, stegnite listove, zatim popustite mišiće i osetite opuštanje.

korak 9

Sada opustite telo, neka klone. Osetite potpuno opuštanje.

Leave a Reply