Prihvatite i volite sebe

Signali koji govore da ne prihvatate sebe:

– u većini situacija se ne osećate adekvatno
– konstantno se upoređujete sa drugima I osećate se inferiorno u odnosu na njih
– mislite da ne zaslužujete da budete voljeni
– izbegavate da ostanete sami sa sobom I sa svojim mislima
– ne dozvoljavate sebi da budete ono što jeste
– stalno sebe sputavate iz straha od neuspeha
Prihvatanje sebe onakvim kakvim jesmo je bolan proces ali na kraju ćemo otkriti da je to i jedan veoma oslobađajuć proces. Karl Gustav Jung je govorio da je najstrašnije iskustvo prihvatiti sebe u potpunosti.
Teško nam je da prihvatimo sebe zato što smo navikli da se prilagođavamo drugima. Kroz život učimo da ukoliko želimo da budemo prihvaćeni, moramo da ispunjavamo određene standarde. Socijalni self vremenom potpuno zamagli našu sliku o nama. Onog momenta kad počnemo da sebe procenjujemo kroz šablon i pravila drugih, mi počinjemo da gubimo sebe.
Kako prihvatiti i voleti sebe?

Da biste prihvatili sebe, morate prvo da upoznate sebe. Odvojite par minuta da razmislite o sebi. Otkrijte ko ste, šta volite da radite, šta ne volite, šta vas ispunjava, šta vam crpi energiju, ko ste vi zaista….. Kako se osećate u vašem telu? Kada razmišljate o svom telu, koje su vaše misli?Možda vam sve ovo zvuči trivijalno ali dosta ljudi ne zna da odgovori na neka od ovih pitanja, zato što su izgubili vezu sa svojim „unutrašnjim ja“. Naučeni smo da se prilagodima drugima, a ne da živimo sa sobom.

Ono što je važno kad počnete da upoznajete sebe jeste da sebe prihvatite bez kritike i osude. 
Ukoliko ste otkrili kod sebe nešto što vam se ne sviđa, samo prihvatite to.
Prihvatite da niste savršeni.

Setite se da svi ljudi imaju dobre i loše karakteristike.

To što smo prihvatili sebe sa svim svojim manama i slabostima ne znači da ne težimo da napredujemo i razvijamo se.
Setite se nekog koga volite bez obzira na njegove mane, zašto ne bi to primenili i na sebe?
Brinite o sebi kao što brinete za druge. Vodite računa o svom fizičkom i psihičkom zdravlju.

Naučite da kažete „ne“ bez osećaja krivice. Vodite računa o svojim granicama. Dozvolite ljudima da znaju šta možete i šta ne želite da tolerišete.

Uradite sve što treba da uradite, da biste bili ono što zaista jeste. Ne dozvolite da vas pogodi to što vas možda neko osuđuje ili kritikuje što ste počeli da mislite i brinete o sebi , a ne samo o drugima.
Verovatno će neko pomisliti i da ste sebični, ignorišite.

Ukoliko vodite računa o sebi, bolje ćete se osećati. Lakše ćete razviti osećaj ispunjenosti, ponosa i zadovoljstva u vezi onoga što radite i saznanja da ste neko ko zaslužuje da bude voljen.

 

 

 

 

Vesna Radoman Roknić-master psiholog-psihoterapeut

Kontakt mail: vesnaroknic021@gmail.com

Leave a Reply